
ارتقای مشتری مداری
شرکت آدوراطب
مشتری مداری ایده بزرگی است و اگر بنا باشد از حد حرف و شعار فراتر رود، اراده و شجاعت بسیاری نزد مدیران عامل، ارشد و تصمیم سازان هر سازمان نیاز دارد. مشتری مداری یک سفر است، سفری که پایش مستمر و بهبود مستمر را در دستور کار دارد و تمامی سازمان باید گوش باشند، نه فقط برای دیدن و شنیدن صدای مشتریان و حتی دی نفعان و سپس تعریف اقدام مناسب، بلکه گاهی حتی در جلسات درون سازمانی حضور بسیار می طلبد تا همانجا در خصوص هر تصمیم مهم به سایر دی نفعان و اثرات آن تصمیم بر این گروه ها نیز پرداخته شود.
در آدوراطب زمانی که برای این پروژه که ارتقای مشتری مداری تعریف شده بود، دعوت شدیم تمام این چالشها را برشمردیم. چه در جلسه با تیم سرمایه های انسانی و چه در جلسه با مدیریت عامل شرکت، اما آن اراده بزرگ وجود داشت. به همین جهت پس از ارائه و تصویب پروپوزال اولیه، چندین جلسه با مدیران ارشد سازمان برای لحاظ کردن چالشها و نیازهای سازمان در تکمیل طراحی مجموعه پیشنهاداتمان شکل گرفت و در نهایت بسته ای پیشنهاد شد که تنها بخشی از آن ارائه کارگاه آموزشی مشتری مداری بود.
از آنجا که بخش اول هر تغییر بنیادین و فرهنگی، آگاهی است، این بخش آموزشی باید برای تمامی همکاران در تهران و در تمامی شعب در سراسر کشور برگزار می شد تا مفهوم و فرهنگ مشتری مداری برای همه تبیین شود.
فاز اول این پروژه با حمایت و همراهی تمام و کمال تیم سرمایه انسانی، لاجستیک و همه مدیران ارشد سازمان و همیت مدیریت عامل، ظرف 8 ماه از نیمه تابستان 1403 تا پایان سال به اجرا درآمد.
ضمن آرزوی توفیق روزآفزون برای شرکت معظم آدوراطب، آرزو میکنیم آنچه آغاز کرده اند، به واسطه شرایط سخت کشور متوقف نگردد.
