هدف ما، خلق تجربیات آموزشی متمایز برای شماست.
توسعه سازمان، بجز از مسیر سرمایه گذاری بر توسعه سرمایه های انسانی اش امکان پذیر نیست. یکی از ارکان مهم توسعه انسانی نیز آموزش است. ما در صددیم به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد، شما را در مسیر توسعه با خلق تجربیات آموزشی اثربخش، متمایز و فراموش نشدنی همراهی کنیم.

چرا بجای آموزش، می گوییم تجربه های آمورشی؟
آموزش قبل و بعدی دارد. انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق و حرفه ای صورت گرفته باشد. این نیازسنجی صحیح اولین گام مهم در راستای اثربخشی آموزش است. پس از آن است که نحوه صحیح و موثر و ایجاد یک تجربه آموزشی خوب و در صورت امکان به شکل تعاملی و کارگاهی باعث خواهد شد فرد تجربه دست اول حاصل کند . برای بکارگیری آنچه آموخته آماده تر وارد میدان عمل گردد. بعد از آموزش و در جهت اثربخشی آن، نیاز است بر اساس برنامه آموزشی تدوین شده سنجه هایی تعریف گردد و آن سنجه ها در برنامه های ارزیابی عملکرد و همچنین بازخوردهای مستمر، مورد بازبینی و اجرای مکرر قرار گیرد. مجموع اینها یک تجربه آموزشی اثربخش ایجاد می کند.

آنچه برای ما مهم است، صرفا آموزش نیست بلکه خلق یک تجربه آموزشی برای شماست.
تجربه ای متفاوت
از دید ما آموزش باید برای شما تجربه ای متفاوت باشد.
چهار گام در آموزش حرفه ای

گام نخست – نیازسنجی دقیق
بر خلاف تصور غالب که آموزش را در اجرای آموزش و بعضا نتایج آن می دانند، آموزش حرفه ای از قبل از برگزاری جلسه آموزشی آغاز می شود. یک نیازسنجی دقیق همراه با استناد به سوابق و نیازها و چالش های گروه مخاطب هدف همراه با در نظر گرفتن شایستگی های محوری مشاغل، می تواند ضامن موفقیت و اثربخشی آموزش باشد.

گام دوم – برنامه ریزی و طراحی
پس از استخراج نیازها، طراحی ساختار و سرفصل مباحث و برنامه آموزشی در تناسب با اطلاعات به دست آمده در قالب پیشنهاد اولیه ارائه می شود. پس از گفتگو و تبادل نظر، ساختار و سرفصل های مورد توافق، زیرساخت تولید محتوای متناسب قرار خواهد گرفت و به این شکل یک دوره آموزشی اثربخش طراحی می گردد.

گام سوم – اجرای برنامه آموزشی
بدیهی نحوه اجرای برنامه آموزشی طراحی شده در اثربخشی آن تاثیر مستقیم دارد. امروزه مشخص شده است هر قدر بتوان سطح engagement و involvement گروه مخاطب هدف را در فضای مناسب آموزشی افزایش داد، احتمال تبیین آموزه ها و اثربخشی آن بالاتر می رود.

گام چهارم – سنجش و بازیابی
در بهترین حالت و با رعایت تمام موارد فوق نیز نمی توان اثربخشی آموزه ها را بیشتر از 50% تضمین نمود. از دید ما لازم است ارائه دهنده آموزش در کنار تیم آموزشی و یا بخش سرمایه انسانی هر سازمان، به طراحی سنجه های عملکردی مبتنی بر آموزش مورد نظر بپردازند و سپس این سنجه ها در برنامه ارزیابی عملکرد گروه مخاطب هدف قرار گیرد، مستمرا ارزیابی و ارائه بازخورد موثر صورت گیرد و با این کار می توان اثربخشی را تا حد اطمینان بسیار بالایی افزایش داد. اجرا، ارزیابی مستمر و مرور و بازیابی ضامن اثربخشی است.
آموزش تنها یک گام از مسیر برای رفع نیازهای سازمان شما در راستای حرفه ای گری و توسعه است.
آموزشھای روما که بیش از سی موضوع را در بر می گیرند در سه دسته کلی قابل معرفی ھستند.ھرچند ما به طور کلی توصیه عمومی یا لیست ژنریک ارائه نمی کنیم و باور داریم طراحی دوره باید مبتنی بر نیاز ھر مجموعه باشد اما به صورت کلی ذیل این عناوین گنجانده می شوند.
-
در این حوزه، کارگاه ها و برنامه های آموزشی روما مهارتهای زیر را پوشش می دهند، اما به……
- ارتباط موثر
- گوش دادن موثر
- تفکر و تصمیم گیری
- مدیریت زمان و توجه
- مدیریت استرس
- مذاکره و متقاعدسازی
- تیپ شناسی رفتاری و شخصیتی
- تحلیل رفتار متقابل
- ارائه موثر و داستان گویی
- مدیریت تعارض
- ارائه بازخورد موثر
- تفویض اختیار موثر
- هوش هیجانی
- مدیریت استرس
رهبری

Take Off
اولین گام عمدتا بر بایسته های عملی و ابزارها و مهارتهای اساسی مورد نیاز برای رهبری تمرکز دارد. با این کار زمینه ای مناسب برای آغاز سفر تعالی فراهم می شود چون بدون تسلط بر آنها، اساساچیزی تحت عنوان رهبری وجود ندارد که بخواهد تعالی یابد.

سوالات متدوال
روما آموزش را یک سفر می داند. ما قبل، حین اجرا و بعد از آموزش همراه شماییم. به علاوه برای یادگیری اثربخش انواع روشهای تعاملی آموزشی، بروز ترین منابع و مآخذ بهره جوییم.
چون باور داریم یک راهکار مناسب همه نیست. بلکه باید بر اساس نیاز و چالش خاص هر کدام از ذی نفعانمان، راهکار متناسب را در قالب پیشنهاد اختصاصی ارائه کنیم. پس هیچ نسخه عمومی را توصیه نمی کنیم.
چون آموزش، نوعی سرمایه گذاری است و پیشنهاد ما این است که بجای تعریف آن ذیل هزینه ها که مستقیم بر نگاه شما اثر خواهد داشت، به بازگشت سرمایه فکر کنید.
دیگر خدمات روما

خدمت comEx
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد


خدمت comEx
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد


خدمت comEx
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

با شما در مسیر توسعه همراه هستیم.
رشد و توسعه فردی مسیری است که با همراهی و هدایت حرفهای معنا پیدا میکند. در گروه روما، ما با بیش از یک دهه تجربه در حوزه آموزش، مشاوره، کوچینگ،برگزاری رویداد و ارائه محتوا همراه شما در این مسیر هستیم.
آکادمی علمی روما
حامیان و همراهان

چگونه یک برنامه توسعه فردی (IDP) بنویسیم؟

چرا سیاست مداری در جامعۀ ما عاقبتِ خوبی ندارد؟
آن دسته از کشورهایی که سیستم را در حکمرانی به کار نمی گیرند، رشد خود را به تعویق می اندازند. مدرنیته پایان تاریخ نیست. اگر کشوری مجهز به اندیشۀ جدیدی است، مدرنیته را اصلاح کند و بر آن بیفزاید. اثرگذاری و اثرپذیری زمینۀ رشد و توسعه را فراهم می کند. هر زمان که فردِ سیاست مداری، در جامعۀ ما خاطرات خود را نوشت و متن آن سراسر شادمانی بود و حکایت از کار و فعالیت و خدمت بود و گِله و شکایت از حذف، طرد، تبعید، حاشیه نشینی و ناجوانمردی و بی احترامی نبود، سیاست ورزی عاقبت مثبتی خواهد داشت.
