Roma logo
فهرست بستن
Language English
شروع مسیر توسعه right arrow

هدف ما، خلق تجربیات آموزشی متمایز برای شماست.

توسعه سازمان، بجز از مسیر سرمایه گذاری بر توسعه سرمایه های انسانی اش امکان پذیر نیست. یکی از ارکان مهم توسعه انسانی نیز آموزش است. ما در صددیم به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد، شما را در مسیر توسعه با خلق تجربیات آموزشی اثربخش، متمایز و فراموش نشدنی همراهی کنیم.

شروع مسیر توسعه right arrow

ما قبل، حین و بعد از آموزش ھمراه شماییم

6000 +

ساعت آموزش

600 +

روز آموزش

500 +

کارگاه آموزشی

در این ویدئو توضیح می دهیم که چرا باور داریم آموزش برای آموزش اثربخش و راهگشا نیست. آموزش واقعی و اثربخش، قبل و بعدی هم دارد و تمامی این سفر است که اگر به درستی برنامه ریزی، تدوین و عملیاتی گردد می تواند ضامن توسعه و رشد باشد.

چرا بجای آموزش، می گوییم تجربه های آمورشی؟

آموزش قبل و بعدی دارد. انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق و حرفه ای صورت گرفته باشد. این نیازسنجی صحیح اولین گام مهم در راستای اثربخشی آموزش است. پس از آن است که نحوه صحیح و موثر و ایجاد یک تجربه آموزشی خوب و در صورت امکان به شکل تعاملی و کارگاهی باعث خواهد شد فرد تجربه دست اول حاصل کند . برای بکارگیری آنچه آموخته آماده تر وارد میدان عمل گردد. بعد از آموزش و در جهت اثربخشی آن، نیاز است بر اساس برنامه آموزشی تدوین شده سنجه هایی تعریف گردد و آن سنجه ها در برنامه های ارزیابی عملکرد و همچنین بازخوردهای مستمر، مورد بازبینی و اجرای مکرر قرار گیرد. مجموع اینها یک تجربه آموزشی اثربخش ایجاد می کند.

درخواست خدمات آموزشی right arrow

آنچه برای ما مهم است، صرفا آموزش نیست بلکه خلق یک تجربه آموزشی برای شماست.

تجربه ای متفاوت

از دید ما آموزش باید برای شما تجربه ای متفاوت باشد.

سفر آموزشی اثربخش

https://roma-co.ir/wp-content/uploads/2025/05/analyzing-the-need.jpg

گام اول-نیازسنجی دقیق

نیازسنجی دقیق و عمیق، اولین گام برای یک آموزش اثربخش است. در بسیاری مواقع فشردگی،روزمرگی،بروکراسی یا موانعی دیگر باعث می شود این مرحله با تاسهل و تسامح سپری گردد. موضوع مهم در این گام این است که فراگیرندگان هدف خود باید درگیر انتخاب برای خود باشند و انتخابها هم برای اثربخشی لازم است منطبق بر چالشها یا نیازهای حرفه ای فرد آموزش کیرنده باشد.

https://roma-co.ir/wp-content/uploads/2025/05/Planning-600x338.jpg

گام دوم-برنامه ریزی

پس از نیازسنجی، بعضا نسخه های عمومی برای مسایل افراد و سازمانها تجویز می شود. لازم است برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات آموزشی منطبق بر چالشها و مسایل استخراج شده در مرحله قبل باشند تا بتوانند گره ای واقعی را باز کنند.

https://roma-co.ir/wp-content/uploads/2025/05/implementation-600x337.jpg

گام سوم- اجرای آموزش

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری، مدتهاست که آموزش از فضای کلاسیک و سنتی فاصله گرفته است و اصل بر تجربه و یادگیری است. در نتیجه استفاده از روشهای تعاملی، تمرینات متناسب، موردکاوی، بازی و سایر امکانات در جهت حصول اطمینان از یادگیری ضروری هستند. همچنین تسلط آموزش دهنده و فضا و امکانات آموزشی بر گام سوم بسیار تاثیرگذارند.

https://roma-co.ir/wp-content/uploads/2025/05/review-and-reinforcement-600x423.jpg

گام چهارم- مرور و یادآوری

حتی با در نظر گرفتن موفقیت 90% ای در سه گام نخست، عموما زمانی که افراد به روزمرگی بر می گردند، آموزه ها اگر مستمر به کار گرفته نشوند، فراموش می شوند. به علاوه فرد ممکن است در حین استفاده از آموخته های خود با چالش یا مانع مواجه شود. به همین دلیل برنامه های مرور و یادآوری می تواند ضامن اثربخشی باشد.

https://roma-co.ir/wp-content/uploads/2025/05/Monitoring_and_Evaluation-1024x489-1-600x287.jpg

گام پنجم- حمایت در کاربست

درست است که انگیزاننده های درونی بسیار قوی تر هستند، اما نمی توان تمام بار مسوولیت را بر دوش خود فرد گذاشت. سازمان نیز می تواند با تعریف انگیزاننده های بیرونی، آموزش پذیر را برای کاربست آموخته هایش حمایت و همراهی کند. برای اثربخشی آموزش که محل دغدغه بسیاری از دست اندرکاران حوزه سرمایه انسانی و صاحبان کسب و کار است، نیاز است با مشارکت و تعامل با فراهم آورندگان خدمت آموزشی، مبتنی بر محتوای آموزش داده شده (به شرط اجرای درست دو مرحله اول ) سنجه هایی طراحی گردد و در برنامه ارزیابی عملکرد افراد آموزش پذیر قرار گیرد.

آموزش تنها یک گام از مسیر برای رفع نیازهای سازمان شما در راستای حرفه ای گری و توسعه است.

آموزشھای روما که بیش از سی موضوع را در بر می گیرند در سه دسته کلی قابل معرفی ھستند.ھرچند ما به طور کلی توصیه عمومی یا لیست ژنریک ارائه نمی کنیم و باور داریم طراحی دوره باید مبتنی بر نیاز ھر مجموعه باشد اما به صورت کلی ذیل این عناوین گنجانده می شوند.

  • Play Intro
    مهارتهای نرم انسانی
    • مهارت های تفکر و تصمیم گیری: تفکر استراتژیک و سیستمیک، تفکر نقاد، تفکر همبند، تصمیم گیری و مدلھای آن، خطاهای شناختی، حل مساله
    • مهارتهای رهبری و سرپرستی: مبانی و مفاھیم، مدیر در نقش رھیار، بازخورد موثر، تفویض اختیار موثر، مدیریت تیم و تیم سازی
    • مھارتھای ارتباط موثر: انواع مدلھای ارتباط موثر، گوش دادن موثر، همدلی، مدیریت تعارض
    • ارائه مؤثر و داستان گویی
    • مذاکره و متقاعد سازی
    • تاب آوری و تطبیق پذیری
    • مواجھھ با عدم قطعیت
    • مدیریت زمان و توجه
    • مدیریت تغییر
    • کار تیمی
    • هوش هیجانی

رهبری

مشتریان

پروژه فراطرح

پروژه فراطرح

سیستم سازی - مشاوره

انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

پروژه فراطرح

پروژه فراطرح

سیستم سازی - مشاوره

انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

پروژه فراطرح

پروژه فراطرح

سیستم سازی - مشاوره

انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

پروژه فراطرح

پروژه فراطرح

سیستم سازی - مشاوره

انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

سوالات متدوال

چرا از خدمات آموزشی روما استفاده کنیم

روما آموزش را یک سفر می داند. ما قبل، حین اجرا و بعد از آموزش همراه شماییم. به علاوه برای یادگیری اثربخش انواع روشهای تعاملی آموزشی، بروز ترین منابع و مآخذ بهره جوییم.

چرا لیست خدمات آموزشی روما ارائه نمی کنید

چون باور داریم یک راهکار مناسب همه نیست. بلکه باید بر اساس نیاز و چالش خاص هر کدام از ذی نفعانمان، راهکار متناسب را در قالب پیشنهاد اختصاصی ارائه کنیم. پس هیچ نسخه عمومی را توصیه نمی کنیم.

چرا نباید آموزش را هزینه ببینیم

چون آموزش، نوعی سرمایه گذاری است و پیشنهاد ما این است که بجای تعریف آن ذیل هزینه ها که مستقیم بر نگاه شما اثر خواهد داشت، به بازگشت سرمایه فکر کنید.

دیگر خدمات روما

با شما در مسیر توسعه همراه هستیم.

رشد و توسعه فردی مسیری است که با همراهی و هدایت حرفه‌ای معنا پیدا می‌کند. در گروه روما، ما با بیش از یک دهه تجربه در حوزه آموزش، مشاوره، کوچینگ،برگزاری رویداد و ارائه محتوا همراه شما در این مسیر هستیم.

    اعضا

    دکتر شاهین جعفری

    دکتر شاهین جعفری

    مدیر عامل و موسس مدرس و کوچ
    خانم مهسا دری

    خانم مهسا دری

    مدیر اجرایی و عضو هیات مدیره مدرس و کوچ
    دکتر زهرا جمشیدی

    دکتر زهرا جمشیدی

    عضو آکادمی علمی روما مدرس
    دکتر مهشید فرهمند

    دکتر مهشید فرهمند

    عضو آکادمی علمی روما مدرس
    مهندس ساناز صدوقی

    مهندس ساناز صدوقی

    مدیرعامل Lean Lead مدرس میهمان
    دکتر حسین جلالی

    دکتر حسین جلالی

    مشاور ارشد و مدرس حوزه استراتژی و تفکر سیستمی مدرس میهمان

    حامیان و همراهان

    عصر ناتمام ناپایداری

    عصر ناتمام ناپایداری

    18 بهمن 1403
    3دقیقه

    امروز که نه فقط در جهان، بخصوص در کشورمان با عدم قطعیت های متعدد و ناپایداری های اقتصادی، قانونی و بحث بحران انرژی و انواع و اقسام مسائل مواجهیم، چه باید کرد؟ چه کارهایی فراتر از مدیریت به سبک "کاپیتان کشتی طوفان زده" می توان انجام داد؟

    مجله هاروارد بیزنس ریویو

    مجله هاروارد بیزنس ریویو

    با مطالعۀ مقالات مجلۀ کسب‌وکار هاروارد فارسی (زیر مجموعه نشر نوین) می‌توانید ضمن بهره‌گیری از تجربۀ مدیران و کسب‌وکارهای موفق، ایده‌هایتان را برای همیشه ماندگار کنید. اگر مدیر کسب‌وکار یا استارتاپی هستید یا در حوزه‌های مختلفی همچون حسابداری، مالی و اقتصاد، منابع انسانی، بازاریابی و فروش و حتی محصول و نرم‌افزار مشغول به کار هستید، خواندن این مقالات پنجرۀ جدیدی به روی شما خواهد گشود.
    Close