هدف ما، خلق تجربیات آموزشی متمایز برای شماست.
توسعه سازمان، بجز از مسیر سرمایه گذاری بر توسعه سرمایه های انسانی اش امکان پذیر نیست. یکی از ارکان مهم توسعه انسانی نیز آموزش است. ما در صددیم به عنوان یک شریک تجاری قابل اعتماد، شما را در مسیر توسعه با خلق تجربیات آموزشی اثربخش، متمایز و فراموش نشدنی همراهی کنیم.

چرا بجای آموزش، می گوییم تجربه های آمورشی؟
آموزش قبل و بعدی دارد. انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق و حرفه ای صورت گرفته باشد. این نیازسنجی صحیح اولین گام مهم در راستای اثربخشی آموزش است. پس از آن است که نحوه صحیح و موثر و ایجاد یک تجربه آموزشی خوب و در صورت امکان به شکل تعاملی و کارگاهی باعث خواهد شد فرد تجربه دست اول حاصل کند . برای بکارگیری آنچه آموخته آماده تر وارد میدان عمل گردد. بعد از آموزش و در جهت اثربخشی آن، نیاز است بر اساس برنامه آموزشی تدوین شده سنجه هایی تعریف گردد و آن سنجه ها در برنامه های ارزیابی عملکرد و همچنین بازخوردهای مستمر، مورد بازبینی و اجرای مکرر قرار گیرد. مجموع اینها یک تجربه آموزشی اثربخش ایجاد می کند.

آنچه برای ما مهم است، صرفا آموزش نیست بلکه خلق یک تجربه آموزشی برای شماست.
تجربه ای متفاوت
از دید ما آموزش باید برای شما تجربه ای متفاوت باشد.
سفر آموزشی اثربخش

گام اول-نیازسنجی دقیق
نیازسنجی دقیق و عمیق، اولین گام برای یک آموزش اثربخش است. در بسیاری مواقع فشردگی،روزمرگی،بروکراسی یا موانعی دیگر باعث می شود این مرحله با تاسهل و تسامح سپری گردد. موضوع مهم در این گام این است که فراگیرندگان هدف خود باید درگیر انتخاب برای خود باشند و انتخابها هم برای اثربخشی لازم است منطبق بر چالشها یا نیازهای حرفه ای فرد آموزش کیرنده باشد.

گام دوم-برنامه ریزی
پس از نیازسنجی، بعضا نسخه های عمومی برای مسایل افراد و سازمانها تجویز می شود. لازم است برنامه ریزی و ارائه پیشنهادات آموزشی منطبق بر چالشها و مسایل استخراج شده در مرحله قبل باشند تا بتوانند گره ای واقعی را باز کنند.

گام سوم- اجرای آموزش
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری، مدتهاست که آموزش از فضای کلاسیک و سنتی فاصله گرفته است و اصل بر تجربه و یادگیری است. در نتیجه استفاده از روشهای تعاملی، تمرینات متناسب، موردکاوی، بازی و سایر امکانات در جهت حصول اطمینان از یادگیری ضروری هستند. همچنین تسلط آموزش دهنده و فضا و امکانات آموزشی بر گام سوم بسیار تاثیرگذارند.

گام چهارم- مرور و یادآوری
حتی با در نظر گرفتن موفقیت 90% ای در سه گام نخست، عموما زمانی که افراد به روزمرگی بر می گردند، آموزه ها اگر مستمر به کار گرفته نشوند، فراموش می شوند. به علاوه فرد ممکن است در حین استفاده از آموخته های خود با چالش یا مانع مواجه شود. به همین دلیل برنامه های مرور و یادآوری می تواند ضامن اثربخشی باشد.

گام پنجم- حمایت در کاربست
درست است که انگیزاننده های درونی بسیار قوی تر هستند، اما نمی توان تمام بار مسوولیت را بر دوش خود فرد گذاشت. سازمان نیز می تواند با تعریف انگیزاننده های بیرونی، آموزش پذیر را برای کاربست آموخته هایش حمایت و همراهی کند. برای اثربخشی آموزش که محل دغدغه بسیاری از دست اندرکاران حوزه سرمایه انسانی و صاحبان کسب و کار است، نیاز است با مشارکت و تعامل با فراهم آورندگان خدمت آموزشی، مبتنی بر محتوای آموزش داده شده (به شرط اجرای درست دو مرحله اول ) سنجه هایی طراحی گردد و در برنامه ارزیابی عملکرد افراد آموزش پذیر قرار گیرد.
آموزش تنها یک گام از مسیر برای رفع نیازهای سازمان شما در راستای حرفه ای گری و توسعه است.
آموزشھای روما که بیش از سی موضوع را در بر می گیرند در سه دسته کلی قابل معرفی ھستند.ھرچند ما به طور کلی توصیه عمومی یا لیست ژنریک ارائه نمی کنیم و باور داریم طراحی دوره باید مبتنی بر نیاز ھر مجموعه باشد اما به صورت کلی ذیل این عناوین گنجانده می شوند.
-
- مهارت های تفکر و تصمیم گیری: تفکر استراتژیک و سیستمیک، تفکر نقاد، تفکر همبند، تصمیم گیری و مدلھای آن، خطاهای شناختی، حل مساله
- مهارتهای رهبری و سرپرستی: مبانی و مفاھیم، مدیر در نقش رھیار، بازخورد موثر، تفویض اختیار موثر، مدیریت تیم و تیم سازی
- مھارتھای ارتباط موثر: انواع مدلھای ارتباط موثر، گوش دادن موثر، همدلی، مدیریت تعارض
- ارائه مؤثر و داستان گویی
- مذاکره و متقاعد سازی
- تاب آوری و تطبیق پذیری
- مواجھھ با عدم قطعیت
- مدیریت زمان و توجه
- مدیریت تغییر
- کار تیمی
- هوش هیجانی
رهبری

Leadershift
گام سوم سفر عمدتا فکری است. تغییر اساسی در نگرشها، باورها و دهنیت هاست. بازگشت به خویشتن به عنوان بنیاد رهبری صحیح، محور این گام از سفر است. زمینه یک پارادایم شیفت را برای همسفر خود فراهم خواهیم آورد.

مشتریان

پروژه فراطرح
سیستم سازی - مشاوره
انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

پروژه فراطرح
سیستم سازی - مشاوره
انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

پروژه فراطرح
سیستم سازی - مشاوره
انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.

پروژه فراطرح
سیستم سازی - مشاوره
انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای بکارگیری آنچه آموخته وارد میدان عمل گردد. نیاز است که برای اثربخشی آموزش، در برنامه ھای ارزیابی عملکرد سنجه هایی در نظر گرفته شود و برای کاربست آموزه ھا فرد بجز انگیزه درونی خودآگاه، انگیاننده بیرونی نیز داشته باشد. جلسات بازآموزی تمرینی یا راھبری حین عمل راھگشا و ضمانت اجرایی آموزش است.
سوالات متدوال
روما آموزش را یک سفر می داند. ما قبل، حین اجرا و بعد از آموزش همراه شماییم. به علاوه برای یادگیری اثربخش انواع روشهای تعاملی آموزشی، بروز ترین منابع و مآخذ بهره جوییم.
چون باور داریم یک راهکار مناسب همه نیست. بلکه باید بر اساس نیاز و چالش خاص هر کدام از ذی نفعانمان، راهکار متناسب را در قالب پیشنهاد اختصاصی ارائه کنیم. پس هیچ نسخه عمومی را توصیه نمی کنیم.
چون آموزش، نوعی سرمایه گذاری است و پیشنهاد ما این است که بجای تعریف آن ذیل هزینه ها که مستقیم بر نگاه شما اثر خواهد داشت، به بازگشت سرمایه فکر کنید.
دیگر خدمات روما

رویداد ها
انتخاب محتوای آموزشی و برنامه آن، باید پس از نیازسنجی دقیق صورت گرفته باشد. نیازسنجی صحیح اولین گام در راستای اثربخشی آموزشی است. سپس نحوه ارائه تجربه آموزشی به شکلی کارگاھی و تعاملی باعث خواھد شد، فرد تجربه دست اول حاصل کرده باشد و آماده تر برای

با شما در مسیر توسعه همراه هستیم.
رشد و توسعه فردی مسیری است که با همراهی و هدایت حرفهای معنا پیدا میکند. در گروه روما، ما با بیش از یک دهه تجربه در حوزه آموزش، مشاوره، کوچینگ،برگزاری رویداد و ارائه محتوا همراه شما در این مسیر هستیم.
اعضا
حامیان و همراهان

عصر ناتمام ناپایداری
امروز که نه فقط در جهان، بخصوص در کشورمان با عدم قطعیت های متعدد و ناپایداری های اقتصادی، قانونی و بحث بحران انرژی و انواع و اقسام مسائل مواجهیم، چه باید کرد؟ چه کارهایی فراتر از مدیریت به سبک "کاپیتان کشتی طوفان زده" می توان انجام داد؟